Naslovna slika za Društveno poduzetništvo možemo jačati i kroz obrazovni sustav!
20. 04. 2021.

Društveno poduzetništvo možemo jačati i kroz obrazovni sustav!

Kako bi se moglo dugoročno pristupiti rješavanju gorućih društvenih i ekoloških izazova s kojima se suočava naša zajednica, kao i cjelokupno društvo, pored ostalog je potrebno ulagati i u nadolazeće generacije društvenih poduzetnika i društvenih inovatora. Potencijal za pružanje podrške mladim ljudima koji su zainteresirani za stvaranje društveno poduzetničkih rješenja, ponajviše putem obrazovnog sustava, izuzetno je velik no treba ga aktivirati.

Koncepti društvenog poduzetništva i socijalne ekonomije nisu prisutni u kurikulumu naših osnovnih i srednjih škola. Iako do promjene treba doći na nacionalnoj razini, za što su odgovorni Ministarstvo obrazovanja i Agencija za odgoj i obrazovanje, postoje određeni koraci koji se mogu i trebaju učiniti i na lokalnoj razini, i to kroz izvannastavne aktivnosti te dodatne aktivnosti u školama. Navedeno se mora organizirati u suradnji s Gradom i Županijom (njihovim tijelima odgovornima za obrazovanje i mlade). Suradnja je nužna i zbog predstavljanja programa roditeljima te alociranja sredstava kroz proračun i putem europskih projekata.

Ono što možemo učiniti na lokalnoj razini jest poticati izvannastavne aktivnosti za sve razrede osnovnih i srednjih škola, u suradnji s organizacijama civilnog društva, a koje su usmjerene na životno učenje – na praktične aspekte učenja o vrijednostima socijalne ekonomije, društvenog poduzetništva i zadrugarstva.

U sklopu izvannastavnih aktivnosti možemo poticati razvoj poduzetničkog duha, kroz društveni angažman koji podrazumijeva i razvoj poslovnih ideja koje adresiraju društvene probleme, probleme zajednice te tako doprinose razvoju socijalne ekonomije koja, pored generiranja profita, podrazumijeva i brigu o zajednici i njezinim članovima.
U sklopu izvannastavnih aktivnosti, možemo poticati razvoj međugeneracijske solidarnosti i izgradnje aktivnih građana tako što ćemo, u suradnji s institucijama koje brinu o ranjivim skupinama (poput domova za starije i nemoćne, domova za osobe s posebnim potrebama, domova za nezbrinutu djecu itd.), organizirati rad sa školama, što podrazumijeva terensku nastavu u smislu međusobnog druženja i učenja.

Također, u sklopu izvannastavnih aktivnosti, možemo poticati cjelogodišnji program tzv. „Društvenog poduzeća“, usmjeren na rad s djecom, s ciljem razvoja društveno poduzetničkih vještina, primjerice kroz izradu predmeta od otpadnih materijala, dok bi se iznos od prodanih artikala investirao za potrebe škole i učenika.

Foto: “Young people” autora Lee J Haywood licenciran pod CC BY-SA 2.0